Hurá na slevy, aneb bereme obchody útokem!
Proč vůbec existují slevy?
Pokud vezmu v potaz hmotné věci, tak je to tah manažerů – což o to, tady nepodléhá nic exspiraci, možná tak jeho místo.
Ale pokud se podíváme na slevy u potravin :-(, proč existují slevy na potraviny?
Ano je to taky tah manažerů a vedoucích prodejen, jenže, kde se stala chyba? Teda pokud to ostatní umí pochopit jako chybu.
Je to jednoduché!
1. Obchod bez slev není obchod.
2. Chyba se stala v marketingu, ve špatném odhadu poptávky zákazníků.
Takže co s tím? Hurá uděláme slevu 🙂
Když už se necháte nalákat na zlevněné zboží, tak než toto zboží vůbec vezmete do ruky a nedej bože dáte do nákupního košíku, zapřemýšlejte! Vážně jste ochotni investovat za toto zboží, zkuste se zamyslet.
Potřebujete toto zboží vůbec nakupovat?
– spousta lidí uvažuje rádoby ekonomicky, za ty „prachy“ si vezmu troje, když už jsem tady
– několik lidí si myslí, že někoho ohromí, když mu řekne, jak výhodně nakoupil (to bude Maruš čumět)
– a spousta lidí si myslí, že toto zlevněné zboží v pohodě spotřebuje
Opak je pravdou:
– ekonomické by bylo koupit jen jednu věc a to ne těsně před exspirací
– nikoho nikdy neohromíte tím, že mu řeknete, jak jste výhodně nakoupily, obzvlášť potraviny
– než s tímto zlevněným nákupem dojdete k autu nebo až domů, tak jej ve většině případů následně vyhodíte (tak jak to měl udělat onen manažer nebo vedoucí, jenže on od vás potřebuje dostat vaše pěníze) a nebo to všechno sníte, aby jste to přece nevyhodili. Ano, pochopili jste dobře! Jsme chodící popelnice 🙁
Pokud chcete investovat svoje prostředky, tak nakupujte zboží v prvotřídní kvalitě (nikdo vám taky rád nezaplatí za vaši práci, či zboží pokud nebude kvalitní) a to jen v tom množství, které opravdu spotřebujete a které bude čerstvé.
Zamyšlení
Pokud by se takto chovali všichni, tak v obchodech nespatříte žádné potraviny ve slevě, těsně před exspirací, nebo i po exspiraci, jak tomu dnes je. Vše si určujete sami! Pokud se budete chovat, tak jak potřebují manažeři nebo vedoucí, tak se nic nezmění.
M.S.
Myslím, že problém je v prioritách. V Česku jsme zaměření na cenu a množství, nikoliv na kvalitu. Pro mnoho lidí je důležité se hlavně „nažrat“, je jedno čeho. Hlavně aby to moc nestálo a bylo toho hodně!
Dřív nebo později se tohle všechno, co jste napsal, projeví. Naše těla budou víc nemocná a víc schátralá. Pokud to tak někdo chce, je to jeho volba a my ostatní – hurááá do osvěty kvalitních a zdravých jídel a hlavně k lepšímu přístupu k životu 🙂